Friday, July 13, 2012

Pengalaman










PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA? thats it.. itu yang sering menjadi ayat yang selalu kita dengar. (Tapi aku tak tau kenapa aminah ni lain macam punya sengal)

Benar pengalaman mendewasakan kita, membuat kita matang dan secara lebih saintifiknya, pengalaman banyak mengajar kita erti kehidupan. 

TAPI pengalaman tak boleh dicopy... Nak tau, nak rasa kena lalui.. Bukan sekadar mendengar cerita orang dan terus buat kesimpulan lantas tidak mahu mencuba. Setiap yang kita lalui sebenarnya adalah pengalaman. 

Timba pengalaman, timba ilmu. Bukan duduk diam xnak cuba lalu menyerah... HIDUP IBARAT SEKOLAH, PENGALAMAN ADALAH GURU TERBAIK KITA.

Sebab tu ada pengalaman pahit dan pengalaman manis. Yang pahit tu bukan sebab dia makan peria dan yang manis tu bukan sebab dia tonggak gula sebaldi. So, belajarlah dari pengalaman.. Jangan tiru macam aminah tu.. sekian..


ps: Bermonolog di pagi buta selepas buat report.

9 comments:

merahitujambu said...

bahahahah..lawak laaaa...sekeh aminah kang...

biQa Hatmin said...

sape berani sekeh aminah meh sini..huhu

Azhafizah Md Nor said...

lawak betul pengalaman tertelan ubat tu..tu bukan kesilapan..hihii

miza kimbum said...

kahkahkah,mcm2 je si aminah ni,XD

keri ikhwan said...

badan aminah pun dh macam pil ubat. haha
pengalaman, biar pahit atau manis, adalah ilmu kedewasaan.

Aujinz said...

choiii.. hahahhaa..
Ubat tak sedap.. kah kah kah

anamizu kaito said...

hehe susah nk telan ubat kan sebab pahitt.. bwekkk =P











slm ramadhan,
cik ana

dong dong23 said...

cheap oakley sunglasses
ray ban outlet
nike trainers
ray ban sunglasses
rolex watches
ray ban sunglasses
louis vuitton handbags
nike running shoes
cheap oakleys
polo ralph lauren
coach outlet
louis vuitton outlet
hollister clothing
polo shirts
fake watches
louis vuitton outlet
gucci handbags
adidas yeezy
celine
nike sb shoes
louboutin pas cher
cheap jordans
instyler curling iron
adidas shoes
louis vuitton outlet
nike free run
rolex watches
michael kors outlet
nike uk
ralph lauren
michael kors handbags
oakley outlet
jordan 4
michael kors outlet
louis vuitton
vans shoes
louis vuitton handbags
gucci outlet
michael kors outlet
20167.12wengdongdong

Yaro Gabriel said...

www0716

michael kors outlet
manchester united jersey
chelsea jersey
kate spade outlet
spurs jerseys
adidas nmd
michael kors wallets
nike store uk
gucci outlet
nike shoes