Monday, February 20, 2012

Profile Kawan Khayalan

Assalamualaikum..

Hai semua. Hari ni merupakan hari untuk memperkenalkan ahli lembaga pengarah blog aku ni. (BOD). So, tanpa berlengah jom tengok siapa mereka.

Hye kawan-kawan..Nama budak ni AMINAH. Dia dilahirkan melalui imaginasi penulis dan pemilik blog ini. Kehadiran Aminah dalam dunia blog adalah secara tidak sengaja. Bagi setiap entry atau post dalam blog ini akan dipantau dengan adil dan saksama oleh Aminah. Umur Aminah 7 tahun dan masih menuntut di darjah satu. Diharapkan segala perkongsian dalam blog ini dapat dimanfaatkan kita bersama. Tapi jangan tanya kalau Aminah tak tukar baju sebab Nobita dalam cerita doraemon pun jarang tukar baju bila berlakon. Cita-cita Aminah adalah untuk menjadi seorang Ahli Perniagaan yang berjaya. Dan Aminah juga ada menyimpan keinginan untuk muncul di layar perak melalui animasi (upin ipin or boboiboy pon ok) dan menceburkan diri dalam dunia permodelan muslimah. Tinggi betul cita-cita budak ni...


Baiklah, ini pula adalah Ustaz Don. Jangan salah sangka kerana ustaz Don tiada kaitan dengan ustaz Don Danial. Ustaz Don akan bertanggungjawab dalam setiap entry berkaitan dakwah, keagamaan dan sewaktu dengannya. Ustaz Don memainkan peranan penting dalam menyebarkan dan berkongsi tentang ilmu agama melalui blog ini. Dalam usia yang begitu muda, ilmu agamanya tidaklah setinggi mana, tapi beliau akan cuba untuk bersama kita dalam menyampaikan mesej yang berkesan untuk anda di luar sana. Diharapkan pada pembaca yang lebih arif, jika ada tersalah penyataan dan sebagainya, minta ditegur dan diperbetulkan demi kebaikan bersama. 

Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan — Imam Hasan al-Basri


Nama empunya diri ialah AQIB. Beliau merupakan seorang anak muda berjiwa seni. Segala entry berkaitan seni akan merujuk kepada beliau. Kehadiran Aqib adalah untuk menceriakan lagi suasana di mana dengan hasil seninya akan membantu menaikkan lagi keceriaan di blog ini. Masih muda dan sudah mula berjinak-jinak dengan pelbagia jenis seni.. Seni melukis, seni memasak, seni mempertahankan diri, seniman, seniwati dan macam-macam jenis seni beliau ceburi. Walaupun hasil karya tidak begitu memberangsangkan, beliau tetap akan melukis sebagai tanda kegembiraan hatinya. Motto hidupnya yang tak wujud adalah "Seni itu jiwaku....Uh La La". (abaikan je budak ni.)


Roy...Bukan nama sebenar. Tapi jika ada entry berkaitan dengan perkara pelik, tutorial, ilmu magik dan tips2 merepek sila blame dia ok. Seorang doodle muda yang masih lagi menuntut di Universiti, remaja yang ketandusan idea, dan akan melakukan pelbagai eksperimen pelik kadang-kadang. Masih bujang kerana belum ada mana-mana doodle ingin berkenalan. Jadi ehem-ehem boleh try la... Waktu malam Roy bekerja sambilan sebagai waiter. Untuk pengetahuan semua, Roy juga bertanggungjawab ke atas entry2 berkaitan lagu, puisi, sajak dan pantun. Ini kerana, walaupun nampak kacak dan bergaya, namun di dalam hatinya terletak sebuah taman indah. Untung kalau jadi pasangan ni.. Ehem...

Akhir sekali, aktiviti bersama adik-adik adalah dibawah pengendalian Baby Moy. Nyanyian lagu tak shenonoh, aktiviti mengira dan membaca akan diupdate bersama baby MOy. Badan nampak kecik tapi makan punya lah banyak. Biasalah budak-budak kan... Jadi kalau dia nakal-nakal korang sebat je.Aku izinkan.




OK? Dah kenal semua? Itu jelah nak sampaikan... SERIUS mengarut entry kali ni. Tapi sekadar meluahkan imaginasi ke dalam blog.Aku masih waras, jangan risau. Kehadiran doodle-doodle ni hanyalah sebagai perawat luka, peneman duka aku.Har Har Har..


Pantun Penutup:

Tadi aku beli kerepek,
Sedapnya memang tak tercakap,
Sekali aku dah merepek,
Aku pun tak tau nak cakap.




16 comments:

Aesya Zealous said...

sedap pantun..haha

blog-tips-kurus said...

nak kena balas ke pantun tu?

*Ustaz Don ni tak pakai celak macam Ustaz Don D ke?? :-)

Azhafizah MN said...

doodle comel..

Mie Hishamuddin said...

waaahh...DOB dia..ohsem!! teror pantun biqa! =))

Lee-kun said...

best r ada imaginary blogger bersama..hehe..

pantun biqa memg best r sumer pun..

merahitujambu said...

ahaha..comel jee watak blogger awak

Unknown said...

Aesya: thanks... sedap ker pantunyer?hahaha ...hentam lah... :)

krus: alamk lupa letak la..nanti touch up..haha

fiza: mekasih fiza...hehehe

mie:aik suke pantun je semua ni?haha

lee kun: pantun rekaan spontan tu lee kun...haha

mij: nak jadi menantu?haha

Keri said...

imaginasi ko memang tahap tinggi haha... bagus, kreatif idea tuu.. dan pantun tu, cuma nak bgtau dah digam oleh RTM, salah struktur bahasanya

Woofer Storm said...

pantun tu memang cool.hehee

follow sini..

Ayie Abas said...

ayie setuju sgt aminah tu berlakon dgn upin&ipin atau boboiboy

kalau berlakon dgn boboiboy mesti diberi kuasa pd aminah tu kalau boleh lagi kuat dari yaya. :D

best laa otak siti ni...apa yg ayie terfikir siti yg membuatnya.

Unknown said...

Keri: sebab kena GAM aku pos tkat blog je.hahahaha

Wofer storm: tq broo...

Ayie:Hahaha..kalau aminah ada kuasa, habislah.... sama la otak kita.. jom tukar..eeeeeeh

NIZAM said...

Whoa! kaler blog ni so shining. cantik!

Unknown said...

waduh2...blog kak yong makin santek la...oren giteww...min siam nk tukar kaler gi pink la lepas ni.,tak pun pepel..huehuehue ;)

Woofer Storm said...

slmt mlm..

#suka kaler template blog ni..cun je rasa..

nurdani said...

best gila watak.hhahaha.comel!

stitching factory in lahore said...

Hye kawan-kawan..Nama budak ni AMINAH. Dia dilahirkan melalui imaginasi penulis dan pemilik blog ini. global sourcing in the textile and apparel industry , home textiles sourcing expo , Kehadiran Aminah dalam dunia blog adalah secara tidak sengaja. Bagi setiap entry atau post dalam blog ini akan dipantau dengan adil dan saksama oleh Aminah.